Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]

Auteur Topic: GT72VR 6RE (Dominator Pro) - 267BE Issues  (gelezen 159 keer)

frederik.flipts

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
GT72VR 6RE (Dominator Pro) - 267BE Issues
« Gepost op: 19 mei 2017 | 13:29:12 »

Bij deze kort alvast even een kleine topic ivm een gloednieuwe high-end gaming laptop: de GT72VR 6RE twv 2500 euro.
Deze laptop heb ik begin januari 2017 aangekocht.

In de loop van februari: plots een dode pixel midden (!) in het scherm. Ik bewerk foto's & video's, dus da's alvast een tof begin: ik kan je verzekeren dat je blik telkens opnieuw naar die ene zwarte pixel gaat bij heldere beelden. Dat deed me al serieus twijfelen aan de kwaliteit van het toestel.

In de loop van maart: plots random crashes middenin gaming sessies (Titanfall 2, Rise of the Tom raider, etc). Scherm vertoonde strepen, audio blokkeerde, alsook de laptop compleet direct erna. Spontane reset erna, en dan terug blokkeren. Laptop 2 dagen 'koud' laten worden, en nadien werkte alles terug. Heel raar. Heb ik trouwens mooie beelden van.

Deze week (15/05/2017) terug hetzelfde fenomeen: strepen, blokkeren, spontaan resetten. Maar nu doet het spul niks meer! Ik kan dus ook niet meer aan mijn gegevens. Fijn is anders! Heb ik nooit gehad, met eender welke andere laptop, van geen enkel ander merk.

MSI, wat doen jullie hieraan?

Zijn er nog met vergelijkbare problemen?

Grtz, Fred

Bart Batenburg

• Hero Member
  • Love my ge70 laptop and ds502 headset
    • Bekijk profiel
Re: GT72VR 6RE (Dominator Pro) - 267BE Issues
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2017 | 18:00:28 »

Hoi Fred,
Ik ben niet van msi, maar ik kan je wel even helpen.
1 dode pixel is ook niet goed.
Je zal een reparatie bij msi aan kunnen vragen of contact op kunnen nemen met je verkoper.
Tenzij je je data gebackupped hebt is er geen garantie dat je deze data ooit nog terug ziet.
Succes met de afhandeling.

Gr Bart
I'm not an employee

Rooieduvel

• Global Moderator
  • Hero Member
  • I'm just a volunteer, not an MSI employee.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 20 mei 2017 | 17:10:49 »

Weet zelf niet wat de pixel garantie is.
Maar het feit dat de laptop steeds meer problemen geeft, is niet goed.
Meldt hem aan voor reparatie, dan zullen ze hem nakijken.

Kijk wel of je nog bij je harde schijf kan, de gegevens kunnen gewist worden.

Groet,
Tom

Bart Batenburg

• Hero Member
  • Love my ge70 laptop and ds502 headset
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 mei 2017 | 17:51:35 »

Pixel garantie op gaming notebooks is nu 100%, dus 1 dode pixel is genoeg voor een replacement
I'm not an employee

frederik.flipts

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2017 | 19:47:54 »

En dan nu het vervolg van de saga. Die is NIET positief.

Daar de laptop compleet dood was heb ik hem binnengebracht bij Alternate. Daar hebben ze de klachten mooi genoteerd, en de laptop opgestuurd naar MSI.

Weekje later bericht gekregen dat ik hem mocht gaan oppikken. Men had het moederbord & videokaart hersteld (niet vervangen, blijkbaar). Het scherm heeft men vervangen (mooi: de ene dode pixel is nu verdwenen).

Laptop thuis goed getest, en alles bleek te werken. Dacht ik.

Nu net ontdekt dat de Wifi module en bluetooth helemaal verdwenen zijn (tja, als gamer werk ik liefst via de kabel, dus nu pas de ontdekking gedaan).

Noch in BIOS, noch in W10 is er maar ergens een spoor van terug te vinden. In BIOS wordt weergegeven: WIFI module: N/A. Nergens settings om de wifi module aan of af te zetten. Die is dus "fried", veronderstel ik. En ik die dacht/hoopte dat MSI toch misschien ergens quality checks deed op wat ze herstellen!?

Ik verlies meer dan 3 uur om eens over en weer naar Alternate te rijden, om nog maar te zwijgen van de tijd dat ik mijn laptop kwijt ben.

Straf dat MSI zelf blijkbaar helemaal niet reageert op wat hier geschreven wordt. Ook even op de engelse site proberen dus.

Pagina's: [1]