Geavanceerd zoeken  
Pagina's: [1]

Auteur Topic: Msi x370 pro carbon problemen  (gelezen 117 keer)

info

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Msi x370 pro carbon problemen
« Gepost op: 19 mei 2017 | 03:13:12 »

Hoi!

Ik heb sinds een maand een paar nieuwe onderdelen gekocht en ik ondervind er aardig wat problemen van. Wellicht is het 't beste om vanaf het begint te beginnen.

Als eerste had ik een ryzen 1700 gekocht incl een setje gskill ripjawz en dit moederboard. Vanaf het begin had ik problemen met het geheugen. Ondanks dat dit setje 3200 mhz was wilde hij niet verder dan 2600. Aangezien hij ook elke keer de overclocks "vergat" tijdens het opstarten, ook al stond het geheugen op 2600, heb ik contact opgenomen met de verkopende partij en de ripjawz omgeruilt voor een FlareX cl14 samsung b-die geheugen wat theoretisch perfect zou moeten werken.

De 1e week of 2 ging dit ook prima. Overclock op 3.8, tamelijk mild, geheugen via xmp op 3200. Perfect zou je denken. Maar, uit het niets start mijn computer weer op met de complete standaard setup. Doei overclocks, doei geheugensnelheid. Wat ik ook doe, ik krijg het geheugen met geen mogelijkheid meer op 3200. Ik heb alle biossen geprobeerd met 0 resultaat. Het gekke is dat hij ook constant mijn overclocks vergeet, en de voltages. Het maakt hierin niet uit waar het geheugen op staat. Thermals zien er gezond uit, en hij passeert met gemak stresstest. Alleen het moment dat je opnieuw opstart is alles verloren.

Nu heb ik hierover contact opgenomen met wederom de verkoper. Die beroepen zich nu op het feit dat ik dan maar niet moet overclocken, aangezien niks gedekt word daarin. Prima, maar het lijkt mij erg raar dat hij ruim 2 weken prima loopt op 3200, en vervolgens out of the blue, constant alles blijft resetten. Vandaag de bios opnieuw geflashed, het geheel op 3.7 ghz, en geheugen op 2933 gezet en zo te zien houd ie dat wel vol, voor nu.

Maar ik vraag me toch echt af waar dit door komt. Het lijkt mij vreemd dat een moederboard constant je instellingen vergeet na een tijdje, en het eerst wel doet, om vervolgens uit het niets het niet meer te doen. Dit lijkt mij niet gezond en wenselijk. Ik weet waar ik mee bezig ben, en heb geen extreme waardes gebruikt in dit hele proces.

bvd

*edit, geheugen zit in de goede slots, voltage 1.35 cpu, voltage ram 1.35/1.36. Ook via memtest dingetje geen mogelijkheid, en manuele instellingen ook geprobeerd.
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2017 | 03:44:59 door info »

Bart Batenburg

• Hero Member
  • Love my gs73 laptop and ds502 headset
    • Bekijk profiel
Re: Msi x370 pro carbon problemen
« Reactie #1 Gepost op: 19 mei 2017 | 05:17:42 »

helaas zijn er nog wat kleine problemen met ryzen rondom memory compatibility, je zal moeten wachten tot er stabielere biossen uit zijn, of een geheugen soort uit de compatibility list kopen (ik ga ervan uit dat die lijst er is).

gr bart
I'm not an employee

info

• Newbie
  • *
    • Bekijk profiel
Re: Msi x370 pro carbon problemen
« Reactie #2 Gepost op: 19 mei 2017 | 21:43:11 »

Ik zie het probleem al, het geheugen word niet gesupport @ de memlijst. Slordig van de verkopende partij, maargoed, ik ga het geheugen omruilen ;)
Pagina's: [1]